quinta-feira, 2 de julho de 2009

Armageddon

Nesta cena, Harry (Bruce Willis) se despede de Grace (Liv Tyler) para cumprir sua missão: destruir o asteróide que irá atingir a Terra. Todos ficam emocionados inclusive eu. É uma cena pra lá de marcante...




Harry: Houston, do you copy? This is Harry Stamper.

GRACE: Daddy?

HARRY: Hi, Grace. Hi, honey. Grace, I know I promised you I was coming home ...

GRACE: I don't under-understand.

HARRY: It looks like I'm gonna have to break that promise.

GRACE: I, um, I lied to you, too. When I told you that I didn't wanna be like you. Because I am like you. And everything good that I have inside of me, I have from you. I love you so much, daddy. And I am so proud of you.

GRACE: I'm so scared. So scared.

HARRY: I know, baby, but there won't be anything to be scared of soon. Gracie, I want you to know that AJ saved us. He did. And I want you to tell Chick that I couldn't have done it without him. I want you to take care of AJ.

HARRY: I wish I could be there to walk you down the aisle. But I'll ... I'll look in on you from time to time, okay, honey? I love you, Grace.

GRACE: I love you, too.

HARRY: I gotta go now, honey.

GRACE: Daddy, no! No. Dad, no!
__________

"TOP 10" SENTENCES

1 - Do you copy? = Ouvem-me?
Glossary of Telecommunication Terms-Federal Standard 1037C
• copy
1. To receive a message . 2. A recorded message or a duplicate of it. 3. To read data from a source, leaving the source data unchanged at the source, and to write the same data elsewhere, though they may be in a physical form that differs from that of the source. 4. To understand a transmitted message.

2 - It looks like... = Parece que...
Neste caso, sempre vem seguido de um sujeito. Outro exemplo:
It looks like you've seen a ghost = Parece que você viu um fantasma
Em outro caso poderia ser:
Look like = ter a aparência de / parecer-se
It looks like a (noun)= Parece um (a) (substantivo)

3 - I'm gonna have to break that promise = Eu vou ter que quebrar esta promessa
Exemplos com "break":
Give me a break = Pega leve / Dá um tempo
We have some breaking news = Nós temos algumas notícias de última hora
He's just broken up with his girlfriend = Ele acabou de terminar com a namorada

4 - I have from you = Eu tenho de você
Exemplos com "have from":
These pictures I have from my last trip = Estas fotos eu tenho da minha última viagem
I have debts from taking loans = Eu tenho dívida por pegar empréstimos
Do you have regrets from the past? = Você tem arrependimentos do passado?

5 - I am so proud of you = Eu estou tão orgulhosa de você
Exemplos com "proud":
I am as proud as a Queen = Eu sou tão orgulhosa quanto uma rainha
I am proud of being a mother = Eu estou orgulhosa de ser mãe
I take pride of you = Eu me orgulho de você
PROUD (adjetivo) / PRIDE (verbo - substantivo)

6 - I'm so scared = Eu estou tão assustada
Exemplos com "scare":
The noise gave me a scare = O barulho me deu um susto
I am scared of mosters = E tenho medo de monstros
Aren't you scared of dying? = Você não tem medo de morrer?
If you shout you'll scare de baby = Se você gritar, você assustará o bebê

7 - I wish I could be there = Eu gostaria de poder estar lá
Exemplos com "wish":
Desejo = I wish I was rich = Gostaria de ser rico / Gostaria que eu fosse rico
Arrependimento = I wish I had studied harder for the test = Gostaria que eu tivesse estudado duro para a prova.

8 - I'll look in on you... = Eu farei uma visitinha a você...
Exemplos com "look":
He looked tired = Ele parecia cansado (aparentar)
This dress looks like the one I have = Este vestido se parece um que eu tenho
(parecer-se)
He looked to his right = Ele olhou à sua direita

9 - ...from time to time = ...de tempos em tempos
Expressões com "time":
A long time ago = Há muito tempo atrás
As time passed or as time goes by = Com o passar do tempos
Most of the time = Na maioria das vezes / Na maior parte do tempo

10 - I gotta go now = Eu tenho que ir agora
I gotta surgiu do "I have got to"
Assim como:
I'm gonna surgiu do "I'm going to" e
I wanna surgiu do "I want to"

4 comentários:

  1. Obrigada Genis. É gratificante saber que este trabalho feito com tanto carinho está sendo valorizado.

    ResponderExcluir
  2. Também gostei, parabéns pelo trabalho, é excelente!
    Um abraço,
    Phernanda

    ResponderExcluir
  3. Hello there! I just would like to offer you a big thumbs up for your excellent info you have got here on this post.
    I will be returning to your web site for more soon.

    My homepage ... gry

    ResponderExcluir

Visitas